پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک
آنطور که به یاد دارم از زمان ریاست آقای سقائی نژاد بر شهرداری بود که جسنواره فیلم کودک و نوجوان با بی برنامگی هایی روبرو شد؛ و از همان روز ها بود که اصفهان از دور میزبانی این جشنواره برکنار شد.شاید به جبران این ضرر فرهنگی چندین دوره است که تئاتر کودک را اینجا برگزار می کنند.
واقعیتش این است که تئاتر هنوز به قشر(دهک بالا) جامعه تعلق دارد.فرهنگ رفتن به تئاتر و ایجاد مکان های مناسب برگزاری این پدیده فرهنگی ــ هنری می بایست قبل از پذیرفتن مدیریت این جشنواره ها ایجاد گردد.
متاسفم که باید بگویم از ۵ سالنی که برای برگزاری تئاتر ها تخصیص یافته بود، هیچ کدام طراحی متناسبی نداشتند. و هر چند که در این دهه اخیر وضعیت فرهنگی شهر رو به بهبود رفته است، باز هم تعداد کمی به دیدن تئاتر ها می روند؛ آن هم تئاتر کودک! و اگر هم می روند، مثل دیروز در زمان اکران" حسنک کجائی " (به کارگردانی احمد سلیمانی، برنده جایزه نخست سه سال اخیر جشنواره) صندلی های جلو توسط والدین اشغال می شوند تا کودکان تئاتر را نبینند.
این هم سایت جشنواره بعد از کلی معطلی: http://childrentheater.ir/
پژوهشگر